یکی از موثرترین عوامل در رشد یک برند، تبلیغات به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ است و همکاری با یک اینفلوئنسر مناسب شما را به موفقیت برساند.
اینفلوئنسرهای مد به یک جنبه حیاتی از کانال بازاریابی رسانههای اجتماعی تبدیل شدهاند. آنها در زندگی مجازی همه کاربران اینترنت حضور دارند و آنها را به سمت یک محصول جدید یا یک ترند جدید هدایت میکنند.
اینفلوئنسر مد چیست؟
اگر در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام حضور دارید، بهتر است که ابتدا با معنی واژه اینفلوئنسر آشنا شوید. یک تاثیرگذار مد، نماد یا شخصیتی است که بر روی مد و ترندها متمرکز است. آنها این توانایی را دارند که با توصیههایی که در زمینه مد میکنند، راهنمای خرید افراد باشند. اینفلوئنسرها معمولا تعداد زیادی دنبال کننده در شبکههای اجتماعی دارند و برندهایی اسپانسر آنها میشوند. برندهای مد اکثرا اسپانسر نمایشهای مد، مهمانیها، سفرها و لباسهایی میشوند که اینفلونسرها در شبکههای اجتماعی نمایش میدهند.
مجلات مد، تبلیغات برندهای مد در گذشته
در گذشته نه چندان دور، اخبار مد را از طریق مجلات مد دنبال میکردیم. مجلات مد با کاغذهای گلاسه براق نازکی که حس نوستالژیک فیلمهای دهه ۹۰ میلادی را تداعی میکرد. در بین کاغذهای آنها میفهمیدیم که کدام طرحها و رنگها در فشن شوها پرطرفدار بوده است؟ چگونه برای فصل جدید لباسهایمان را ست کنیم؟ آیا شلوارهای پاچه گشاد را از کمد درآوریم یا همچنان شلوارهای راسته محبوب است؟ اما زمان آن به پایان رسیده است.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
با کنار رفتن مجلات مد، اینفلوئنسر مارکتینگ در رسانههای اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرده است. اینستاگرام یکی از پلتفرمهایی است که از این موضوع مزایای بسیاری را بهرهمند میشود. با یک نگاه کلی به صفحههایی که در زمینه مد فعالیت میکنند، متوجه تاثیر اینفلوئنسرها خواهید شد. آنها با اشتراک گذاشتن یک ویدیو یا یک فیلم مناسب، بر روند رشد برند کمک میکنند. برخی از مزایایی که اینفلوئنسر مارکترها بر برند شما دارند شامل:
- تاثیرگذاری آسان در زمان کمپین و رشد نام تجاری خود
- بهترین راه برای تماس مستقیم با مخاطبان هدف
- ایجاد اعتماد در مخاطب با انتخاب اینفلوئنسر مناسب
تاثیر همکاری اینفلوئنسرها با برندها در شبکههای اجتماعی
بسیاری از شرکتهای محبوب با اینفلوئنسرهای مد همکاری میکنند تا برند خود را تبلیغ کنند. شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نیز از این امکان استفاده کرده و با ایجاد پیشنهادات تبلیغاتی، از شرکتها حمایت میکند. همچنین اینستاگرام با افزودن قابلیتهایی برای ایجاد تعامل از سوی مشتریان، باعث افزایش سود برای برندها میشود.
اینفلوئنسر مارکتینگ به کسبوکارها اجازه میدهد تا به دقت با اینفلوئنسرهای معروف رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرامرها، یوتیوببرها و وبلاگنویسان همکاری کنند تا محتوای حمایت شده از سبک زندگی آرمانی تولید کنند که مستقیماً با مخاطبان هدف برند ارتباط برقرار کند.