نگاهی به برند و فیلم خانواده گوچی؛ داستانی آمیخته از مد و جنایت

فیلم خانه گوچی

قبل از تماشای فیلم خانه گوچی، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را که به معرفی برند گوچی پرداخته است مطالعه کنید. گوچی از پرفروش‌ترین و لوکس‌ترین برندهای ایتالیایی در زمینه مد، پوشاک و کالاهای چرمی است. این برند توسط Guccio Gucci در فلورانس و در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد. ارزش تجاری این برند در سال ۲۰۱۳، حدود ۱۲٫۱ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده بود. در سال ۲۰۱۹، این برند در فهرست باارزش‌ترین برندهای جهان با ارزش ۱۸٫۶ میلیارد دلار، رتبه ۳۰ جدول قرار گرفت. همچنین، طبق گزارش فوربس، در سال ۲۰۱۹ گوچی حدود ۹٫۸ میلیارد دلار درآمد در سراسر جهان داشته است.

این برند حدود ۲۷۸ فروشگاه مستقیم در سرتاسر جهان دارد و محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های بزرگ و صاحبان امتیاز به فروش می‌رساند. رئیس و مدیر اجرائی فعلی گوچی از سال ۲۰۱۹، فرانسوا هانری پینو است.

تاریخچه برند

در سال ۱۹۲۰، گوچیو گوچی فروشگاهی را تاسیس کرد که کالاهایی چرمی را با طراحی کلاسیک می‌فروخت. هرچند گوچی بیشتر بر روش‌های صنعتی تمرکز داشت اما همچنان، جنبه‌های سنتی را در ساخت محصول حفظ می‌کرد. اوایل شروع به کار، گوچی کارگران ماهر را برای صنایع دستی چرم پایه فلورانس انتخاب می‌کردتا بتوانند کار را به اتمام برسانند.

گوچیو گوچی

با گسترش کار، از دوحت ماشینی برای پشتیبانی ساخت و ساز طراحی‌های جدید استفاده کرد. گوچیو گوچی همراه با سه پسرش آلدو، واسکو و رودولفو شرکت را گسترش داد و همچنین فروشگاه‌هایی در میلان و رم به اضافه فلورانس تاسیس کرد. فروشگاه‌های گوچی، اکسسوری‌های چرمی ظریف مانند کیف دستی، کفش و لباس‌های بافتنی با طراحی خاص را شامل می‌شد.

گوچی در جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، گوچی به دلیل کمبود مواد اولیه برای تولید کیف‌های دستی، به جای چرم از بوم پنبه‎‌ای استفاده کرد. با این حال، بوم با نماد تکرارشونده G و همراه با نوارهای برجسته قرمز و سبز متمایز شد. پس از اتمام جنگ، تاج گوچی که یک سپر و شوالیه زره‌پوش با نام گوچی تکمیل شد.

بین المللی شدن برند

در سال ۱۹۵۳، پسران گوچی آلدو و رودولفو با تاسیس دفاتری در شهر نیویورک شرکت را گسترش دادند. همچنین ستاره‌های سینما و توریست‌های ایتالیایی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، تجملات را با خود به فلورانس آوردند. ستاره‌های سینما با لباس‌ها، لوازم جانبی و کفش‌های گوچی برای مجلات سبک زندگی عکس می‌گرفتند و به شهرت این برند کمک می‌کردند.

فروشگاه گوچی در نیویورک

تنوع محصولات

اوایل دهه ۲۰۰۰ گوچی تبدیل به یکی از پرتکرارترین محصولات کپی‌شده در جهان شد و دلیل آن خطوط متمایز این برند بود. گوچی یکی از برندهایی بود که برای ایجاد حس تجملات در محصولاتش از پوست طبیعی حیوانات استفاده کرد. پوست خوک، گوساله و حیوانات عجیب و غریب را با روش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. این برند برای کیف‌هایی که طراحی می‌کرد از بوم و ساتن ضدآب استفاده کرد. همچنین برای اولین بار در سال ۱۹۴۷، از بامبو برای ساخت دستگیره‌های کیف دستی استفاده کرد. در ساخت دستگیره کیف‌ها از فرآیند گرم کردن و قالب‌گیری استفاده می‌کرد و این کیف‌ها را در سال ۱۹۶۰ معرفی کرد.

محصولات انحصاری گوچی

الگوی پروانه‌ای سرسبز معروف گوچی در سال ۱۹۶۴ به صورت کاملا سفارشی، برای چرم‌های ابریشمی ایجاد شد. یکی از محبوب‌ترین محصولات گوچی لوفر، در سال ۱۹۶۶ با زیورآلات متمایز عرضه شد. همچنین مجموعه چمدان رولز رویس در سال ۱۹۷۰ معرفی شد. سپس ساعت‌ها، جواهرات، کراوات‌ها و عینک‌ها به خط تولید این شرکت اضافه شدند. در همین دوران ویژگی نمادین این برند، لوگوی double-G در سال ۱۹۶۴ برای سگک‌های کمربند و سایر تزئینات جانبی استفاده شد.

کفش لوفر گوچی

از بین رفتن شرکت خانوادگی

دهه ۱۹۷۰ گوچی رونق گرفت و بازارهای جهانی را در دست داشت؛ اما در دهه ۱۹۸۰ اختلافات داخلی خانوادگی این برند را در آستانه سقوط قرار داد. مائوریتزیو گوچی، در سال ۱۹۸۳ پس از مرگ پدرش مدیریت شرکت را به عهده گرفت. در سال ۱۹۸۸ مائوریتزیو مجبور شد شرکت خانوادگی خود را به Investcorp، یک شرکت مستقل در بحرین بفروشد.

نجات گوچی به دست داون ملو

داون ملو در سال ۱۹۸۹ به عنوان ویراستار و طراح لباس‌های آماده وارد این شرکت شد. او از این موضوع که گوچی در آستانه سقوط است باخبر بود. در نتیجه در سال ۱۹۹۰ تام فورد را برای طراحی خط تولید لباس‌های آماده استخدام کرد. تام فورد با نشان دادن توانایی‌های خود توانست در سال ۱۹۹۴ به سمت مدیر خلاق ارتقا یابد. همچنین ملو دفتر مرکزی گوچی را از مرکز تجاری میلان به فلورانس جابجا کرد؛ جایی که سنت‌ها در آن ریشه داشتند. در فلورانس او و تام فورد، تعداد محصولات گوچی را از ۲۰۰۰۰ به ۵۰۰۰ کاهش دادند.

داون ملو گوچی

تام فورد کارگردان خلاق گوچی

تام فورد یکی از تاثیرگذارترین افراد در روند پیشرفت گوچی بود. او در سال ۱۹۹۷ در سراسر جهان ۷۶ فروشگاه گوچی به همراه قراردادهای مجوز متعدد داشت. گروه گوچی توانست ایو سن لورن ریو گاش، بوتگا ونتا، بوچرون، سرجیو روسی را به دست آورد. در اینجا تام فورد در فرآیند تصمیم‌گیری با دی سول نقش مهمی داشت و در مالکیت جزئی با استلا مک کارتنی، الکساندر مک کوئین و بالنسیاگا شرکت کرد. سال ۲۰۰۱، فورد و دی سول مسئولیت تمامی تصمیمات تجاری عمده شرکت را بر عهده داشتند. در حالی که فورد، همزمان در ایو سنت لورن طراح بود و در گوچی مدیریت می‌کرد.

تام فورد مدیر خلاقیت گوچی

با این حال، شرکت فرانسوی Pinault-Printemps-Redoute مالکیت ۶۰ درصد از سهام گوچی را در سال ۲۰۰۳ به دست آورد. سپس Women’s Wear Daily خروج دومنیکو د سول و تام فورد از گروه گوچی را با پایان قرارداد آنها در آوریل ۲۰۰۴ اعلام کرد. آخرین مجموعه بهار به سرپرستی فورد و دی سول یک موفقیت انتقادی و تجاری بود. در میان گمانه‌زنی‌های گسترده در مطبوعات مد در مورد وارث فورد، این شرکت در مارس ۲۰۰۴ اعلام کرد که با تیمی از طراحان جوان‌تر جایگزین وی می‌شود.

فیلم خانه گوچی

فیلم خانه گوچی به کارگردانی ریدلی اسکات در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ اکران شد. این فیلم با بازی بازیگرانی چون لیدی گاگا، آدام درایور، جرد لیتو و آل پاچینو درباره برند گوچی ساخته شده است. ژانر فیلم خانه گوچی جنایی، درام است و امتیازی که در سایت‌های معتبری چون IMDB گرفته ۶٫۸ و در سایت rottentomatoes حدود ۶۳% است.

فیلم خانه گوچی

 

داستان فیلم خانه گوچی

فیلم خانه گوچی یک روایت تلخ از زندگی افراد فوق ثروتمند است؛ زندگی و حرص خانواده ی گوچی که بر سر امپراتوری مد می‌جنگند را به تصویر می‌کشد. البته تا حدودی هم این داستان واقعی خانواده گوچی است که در حال دعوا هستند و با ورود پاتریزیا اوج می‌گیرد. پاتریزیا رگیانی جوینده‌ای طلا و جاه‌طلب است که نقش آن را لیدی گاگا ایفا می‌کند. او با ورودش به خانواده و ازدواجش با مائوریزیو خشم و خیانت را به خانواده می‌آورد. در نهایت با قتل همسرش مائوریزیو گوچی که ایفای نقش آن به عهده آدام درایور است، به اوج خود می‌رسد.

 

gucci ، imdb

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی