پارچه فانریپ چیست؟

پارچه فانریپ

پارچه فانریپ چیست؟

پارچه فانریپ ، پارچه‌ای جذاب است که بیشترین الیاف تشکیل‌دهنده آن پنبه با پایداری رنگ بالا است و به این دلیل به این پارچه فانریپ گفته می‌شود که یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه گردباف می‌باشد. از دیگر مزایای خرید پارچه فانریپ مقاومت بالای آن در برابر کشش است و از این رو بکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولیدکنندگان تیشرت مردانه و بچه‌گانه به شمار می‌آید.

کاربرد پارچه فانریپ

در قسمت مشخصات پارچه فانریپ گفتیم که بیشترین استفاده از این پارچه در صنعت پوشاک بچه‌گانه و تی‌شرت‌های مردانه است. دلیل این امر حالت کشسانی این پارچه می‌باشد. هر جا که تی‌شرت یقه حلقه‌ای به چشم شما خورد باید بدانید که در دوخت آن از پارچه فانریپ استفاده شده است.

انواع پارچه فانریپ

فانریپ از نظر نوع الیاف به موارد مختلفی تقسیم می‌شود:

پارچه فانریپ کشی

کشی بودن پارچه فانریپ از جمله ویژگی‌های بارز آن است. فانریپ چیزی بین پارچه گردباف و تریکو است. یکی از عمده محصولات تولید شده توسط این پارچه لگ فانریپ است.

پارچه فانریپ لاکرا

این مدل پارچه فانریپ نسبت به دیگر مدل‌ها ضخامت بیشتری دارد. برای تولید لباس‌های پاییزه مانند گرم‌کن ورزشی از این محصول استفاده می‌شود.

پارچه فانریپ پنبه

پرکاربردترین انواع فانریپ مدل پنبه‌ای آن است. دلیل این امر عدم پرزدهی، حالت کشسانی بالا و نازکی آن است.

پارچه فانریپ

 پارچه فانریپ ملانژ

فانریپ ملانژ از جمله با کیفیت‌ترین پارچه‌ها برای دوخت تی‌شرت به شمار می‌آید. این پارچه به هیچ عنوان پرز نمی‌دهد، لول نمی‌شود و در برابر کشش و مقاومت بالایی دارد.

مزایا پارچه فانریپ

پارچه فانریپ از جمله مقاوم‌ترین پارچه در برابر تغییر رنگ است. به هیچ عنوان لول نمی‌شود و پرز نمی‌دهد. از آنجایی که گردبافت است در طولانی مدت وا رفته نخواهد شد. البته کیفیت پارچه بسته به میزان استفاده از پنبه و پلی‌استر موجود در نخ آن متفاوت است؛ اما به صورت کلی بهترین انواع تی‌شرت مردانه، بچه‌گانه و لباس‌های ورزشی از پارچه فانریپ دوخته می‌شوند.

چگونه ثبات رنگ پارچه فانریپ را تشخیص بدهیم؟

قبلاً در طول مقاله گفتیم که فانریپ از جمله بهترین انواع پارچه در عدم تغییر رنگ است؛ اما برای اینکه مطمئن شوید که پارچه مورد نظر شما واقعاً ثبات رنگ دارد می‌توانید از پند طریق آن را تست کنید:

قسمت‌های تیره پارچه را روی یک پارچه سفید رنگ بکشید

بیشترین تغییر رنگ در قسمت‌های تیره پارچه اتفاق می‌افتد. برای اینکه مطمئن شوید پارچه رنگ خود را در شستشو از دست نخواهد داد، اولین و ساده‌ترین روش کشیدن پارچه روی یک پارچه سفید رنگ است. پیشنهاد می‌کنیم کمی فشار دست خود را افزایش دهید تا مطمئن شوید که پارچه رنگ خود را منتقل نمی‌کند.

پارچه را شستشو دهید

اگر به ثبات رنگ پارچه مطمئن نیستید می‌توانید نیم متر از آن تهیه کرده و یک بار خوب آن را بشویید. شستن پارچه مهم‌ترین دلیل تغییر رنگ آن است. پس اگر قصد خرید پارچه در متراژ بالا را دارید، کمی از آن خریداری کنید، بشویید و اگر رنگ آن ثابت ماند آن را خریداری کنید.

پارچه را نور مستقیم خورشید قرار دهید

یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر رنگ انواع پارچه، اثر نامطلوب اشعه UV خورشید است. اگر از حمله افرادی هستید که طولانی مدت در زیر نور خورشید مشغول به فعالیت هستید، خواه یا خواه در کوتاه مدت باید لباس خود را به دلیل تغییر رنگ تعویض کنید؛ اما اگر کیفیت پارچه ضعیف باشد، مدت زمان تغییر رنگ کوتاه‌تر خواهد شد. پس برای اطمینان از تغییر رنگ پارچه آن را برای چند ساعت زیر نور خورشید قرار دهید.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص

اگر در صنعت نساجی یا کارگاه‌های بزرگ تولید لباس فعالیت دارید، بهترین روش برای امتحان ثبات رنگ پارچه استفاده از دستگاه مخصوص نظیر اودومتر شستشوی دما پایین، تستر Perspirometer، چرک سنج الکتریکی، کابین تطبیق رنگ، آوو متر هوایی، آوو متر شستشو و ساینده سطحی استفاده کنید.

پارچه فانریپ

نکات مهمی که باید قبل از خرید و انتخاب پارچه فانریپ بدانید

برای افرادی که ترجیح می‌دهند لباس خود را بدوزند و یا مسئولین خرید کارگاه‌های تولیدی، خرید پارچه، چالش بزرگی است. بدیهی است که کیفیت پارچه در کیفیت لباس دوخته شده و فروش نهایی آن لباس تأثیر بسیار زیادی دارد. از این رو چند نکته ساده اما مهم را در زمان خرید پارچه بررسی می‌نماییم:

جنس پارچه‌ها را بشناسید

اگر به تازگی اقدام به خرید پارچه نموده‌اید بهتر است جنس پارچه‌های مختلف را بشناسید و موارد استفاده آن در لباس‌های مختلف را بررسی کنید. اگر فرد با تجربه‌ای به شما کمک نمی‌کند می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید. برای مثال برای دوخت تی‌شرت بچه‌گانه و مردانه بهتر است از پارچه فانریپ استفاده کنید. تترون کاربرد مجزایی داشته و ملانژ نیز در لباس‌های متفاوتی استفاده می‌شود. شناخت پارچه‌ها و کاربرد آن مهم‌ترین قدم در زمان خرید پارچه است.

نوع و میزان الیاف داخل پارچه را بررسی کنید

نا گفته مشخص است که پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی بافته می‌شوند کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد. پارچه‌هایی که از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند، در تابستان گرم و در زمستان سرد هستند اما قیمت کمتری دارد. بررسی میزان الیاف پارچه در کیفیت پارچه نقش مهمی دارد و باید بررسی شود.

توجه به ثبات رنگ پارچه

قبلاً در مورد نحوه بررسی ثبات رنگ پارچه صحبت کردیم؛ اما بهترین روش‌های برای این کار کشیدن پارچه در سطح سفید رنگ و شستن پارچه است.

آبرفت پارچه را در نظر بگیرید

در بعضی انواع پارچه بعد از شستشو شاهد کاهش عرض یا طول پارچه هستیم. به همین دلیل در زمان خرید پارچه به این نکته توجه کرده و میزان بیشتری را خریداری کرده و یا در زمان دوخت لباس برای این نکته، برنامه داشته باشید.

قیمت پارچه فانریپ

قیمت پارچه فانریپ بسته به نوع نخی که در بافت آن به کار رفته است تعیین می‌شود. بدیهی است که پارچه‌هایی که الیاف طبیعی به کار رفته در آن بیشتر از الیاف مصنوعی کیفیت بهتری داشته و در نهایت قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. به صورت کلی قیمت عمده فروشی انواع پارچه در مقابل فروش متری آن کمتر است. لازم به ذکر است فروش پارچه فانریپ به صورت توپی و متری در مستر نیکسان امکان‌پذیر است.

خرید عمده پارچه فانریپ

خوشبختانه در فروش عمده انواع پارچه مخصوصاً فانریپ تمام مشخصات پارچه، میزان درصد الیاف به کاررفته در بافت آن و … درج شده است. تولیدی پارچه مستر نیکسان mrnixan.com نیز با توجه به این مشخصات انواع پارچه را به صورت عمده و جزئی در فروشگاه فیزیکی و هم فروشگاه اینترنتی خود به فروش می‌رساند. پس در صورتی که محصولات موجود در سایت را برای تولیدی خود در سراسر ایران پسندیدید با چند کلیک در محل تحویل خواهید گرفت.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی