اشتیاق بسیار زیاد او از زمانی که بر روی صندلی میز آرایش خود، در سنین نوجوانی نشست شکل گرفت. او این اشتیاق را به یک برند تجاری زیبایی تبدیل کرد و برند Rare Beauty را راهاندازی کرد. لوازم آرایش Rare Beauty امروزه نه به واسطه صاحب برند، بلکه به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. مقاله امروز مدیسو درباره تاثیرگذارترین زن اینستاگرام و صاحب برند لوازم آرایش Rare Beauty، سلنا گومز است.
درباره سلنا گومز و برند آرایش Rare Beauty
سلنا گومز بازیگر، خواننده و صاحب برند لوازم آرایش Rare Beauty در ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲ در تگزاس به دنیا آمد. او دختر مندی تیفی و ریکاردو گومز است. مادر سلنا گومز اصالتا ایتالیایی و پدرش مکزیکی است.
در سال ۲۰۲۰، سلنا تصمیم گرفت تا برند محصولات آرایشی خود را راهاندازی کند. تصمیم او برای راهاندازی برند Rare، بعد از سختیهای بسیاری که پس از بیماری لوپوس داشت گرفته شد. برند Rare Beauty برای افزایش آگاهی و کسب پول برای حمایت و خدمات سلامت روان راهاندازی شد.
درباره لوازم آرایش کایلی جنر و بررسی محصولات این برند
اولین تجربه کاری سلنا گومز
اولین بار سلنا گومز در سال ۲۰۰۷ در کانال دیزنی جلوی دوربین رفت. بعد از آن در پروژههای بسیاری بازی کرد و در صنعت موسیقی شروع به فعالیت کرد. تورهای موسیقی بسیاری برگزار کرد، کارهای بشردوستانه انجام داد و کسب و کار خود را راهاندازی کرد.
تشخیص بیماری سلنا گومز
در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تشخیص داده شد که سلنا گومز دچار بیماری لوپوس شده است. لوپوس یک بیماری خودایمن مزمن است که باعث التهاب و درد در هر قسمت از بدن میشود. ماهیت این بیماری به این صورت است که علائمی مانند خستگی مفرط، تورم، سردرد و تب ایجاد میشود.
بعد از اینکه سلنا به بیماری لوپوس دچار شد و مجبور شد تحت شیمی درمانی قرار بگیرد به عنوان بخشی از درمان ، دو هفته را در دوره توانبخشی گذراند. در زمان تشخیص و درمان، سلنا گومز بیماری خود را علنی نکرد؛ اما زمانی که مطبوعات متوجه شدند او در دوره بازپروری است، شروع به انتشار شایعات بدی درباره سوءمصرف مواد کردند. همچنین مطبوعات شایعه کردند که او توانایی مقابله با جدایی از جاستین بیبر را نداشته که به بازپروری رفته است. تا اینکه سال ۲۰۱۵، سلنا گومز دلیل اصلی دوره بازپروری و استراحت خود را فاش کرد.
بازگشت دوباره سلنا به مرکز توانبخشی
بیماری لوپوس علاوه بر علائم جسمی، عوارض جانبی مانند اضطراب، حملات پانیک و افسردگی به همراه دارد که سلنا گومز با همه آنها دست و پنجه نرم میکرد. این موضوع باعث شد تا در آگوست سال ۲۰۱۶، سلنا دوباره به مرکز بازپروری مراجعه کند و ۹۰ روز در آنجا بماند. این اتفاق درست زمانی رخ داد که او در اواسط تور بود؛ بنابراین مجبور شد تا تور جهانی Revival را لغو کند.
۱۰ لوازم آرایش ضروری که باید داشته باشید
ترک شبکههای اجتماعی سلنا گومز
در مارس ۲۰۱۷، سلنا گومز دوباره به اینستاگرام بازگشت و توانست بیشترین فالوور را کسب کند. این موضوع شاید برای آدمهای دیگر موفقیت محسوب شود، اما برای سلنا تجربهای ترسناک بود. در همان موقع بود که او تصمیم گرفت مدیریت اکانتهای شبکههای اجتماعیاش را به دستیارش بسپارد و او فقط عکسها و کپشنهای مورد نظرش را برای او ارسال میکرد. بنابراین او دیگر برنامههای شبکه اجتماعی را بر روی گوشی خود نصب نکرد تا از فضای سمی آنها دور بماند.
عمل پیوند کلیه سلنا گومز
تابستان ۲۰۱۷، به دلیل عوارض ناشی از بیماری لوپوس سلنا گومز او دچار نارسایی کلیه شد. اما دوست و همکار بازیگر او، فرانسیا رایسا با پیوند کلیه توانست او را نجات دهد. زمانی که خبر پیوند کلیه سلنا گومز منتشر شد، او بسیار مورد حمایت قرار گرفت.
مصاحبه سلنا گومز با مجله Elle
سلنا گومز همچنین از اختلال دوقطبی بودن رنج میبرد. در اختلال دوقطبی، در دورههایی متناوب بیمار دچار شیدایی و افسردگی میشود و در زمانهایی بسیار خوشحال است. او در سال ۲۰۱۸ متوجه شد که به این اختلال دچار شده است، اما تا سال ۲۰۲۰ این موضوع را به عموم اطلاع نداد. او در مصاحبهای با مجله Elle در آگوست ۲۰۲۱ گفت:
لوپوس، پیوند کلیه، شیمی درمانی، اختلال دوقطبی و شکستهای احساسی که تجربه کردهام برای من بسیار سخت بود و میتوانست من را از پا درآورد. هر بار که از مشکلی عبور میکردم با خودم میگفتم دیگر چه؟ من قرار است با چه چیز دیگری روبرو شوم؟
زیبایی کمیاب برند لوازم آرایش سلنا گومز
در ۴ فوریه ۲۰۲۰، سلنا گومز از طریق اکانت اینستاگرام خود برند لوازم آرایش Rare را معرفی کرد. این برند به طور رسمی در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ راهاندازی شد. نام برند لوازم آرایش “Rare” در واقع نام سومین آلبوم موسیقی سلنا است که به کمیاب بودن، به هویت برند و کسی که میخواهد باشد تبدیل شده است.
معرفی برند فنتی بیوتی، برند ستاره محبوب ریانا
هدف سلنا از راهاندازی لوازم آرایش Rare
سلنا گومز برند لوازم آرایشیاش را با هدف اینکه زنان آرایش کردن را برای خودشان، نه اینکه به آن نیاز داشته باشند انجام دهند. استانداردهای غیرواقعی بسیاری وجود دارد که توسط رسانهها و میکاپ آرتیستها تداوم داشته است.
سالها عمر خودم را صرف این کردهام که شبیه به دیگران باشم. هر بار تصویری را میبینم و با خودم میگویم که خدایا! من چرا اینطور به نظر نمیرسم؟
یکی از بزرگترین اهداف سلنا با Rare Beauty این است که استانداردهای زیبایی غیرواقعی را از بین ببرد و به مردم بگوید که خود را با دیگران مقایسه نکنند. او میخواهد که زنان زیبایی طبیعی و منحصر به فرد خود را در آغوش بگیرند و دست از مقایسه بردارند. به همین دلیل، لوازم آرایش Rare به گونهای طراحی شدهاند که ظاهری طبیعی و درخشان ارائه میدهند.
مسیر هدی بیوتی به صدر جدول صنعت زیبایی
راهاندازی صندوق خیریه Rare قبل از راهاندازی برند
درست در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰، سلنا گومز صندوق خیریه Rare را تاسیس کرد که این اتفاق قبل از راهاندازی برند لوازم آرایشی بود. او با هدف افزایش دسترسی به خدمات سلامت روان در محیطهای اموزشی دست به این کار زد. سلنا به دلیل درگیریهایی که با اختلال دوقطبی بودن خود داشت تصمیم به این کار گرفت. او از عدم آموزش خود در مورد بهداشت روان و اهمیت آن مطلع شده بود و میخواست سایر افراد نیز در مورد بهداشت روان آموزش ببینند. او میگوید:
اگر قبلا درباره سلامت روانی در مدرسه به من آموزش میدادند، زندگی متفاوتتری میتوانستم داشته باشم. به همین دلیل جهان باید بداند که سلامت روان اهمیت دارد و به اندازه سلامت جسمانی مهم است.
جالب است بدانید که Rare Beauty رفاه ذهنی در سن، هویت جنسی، گرایش جنسی، نژاد، پیشینه فرهنگی، توانایی جسمی یا ذهنی و دیدگاه را پشتیبانی میکند.
علت تمایز برند Rare Beauty
لوازم آرایش Rare Beauty از مواد کمیابی تهیه میشود که به کیفیت بالای آن کمک میکند. به عنوان مثال، رژ لب این برند از روغن و کره کمیابی تهیه میشود که به آبرسانی و تغذیه لبها کمک میکند. همچنین برای پالت سایه از رنگدانههای غنی برای بازدهی رنگی شدید استفاده میشود.
لوازم آرایش Rare بدون آزمایش روی حیوانات
این خط آرایشی بدون ظلم علیه حیوانات و مورد تایید PETA است. محصولات Rare Beauty کاملا وگان هستند و بر روی حیوانات آزمایش نمیشوند.
عاااالی