نمادهای روی برچسب‌ های لوازم آرایشی به چه معناست

برچسب‌ های لوازم آرایشی

نمادهای روی برچسب‌ های لوازم آرایشی اطلاعاتی در مورد محصول داخل آن از قبیل تاریخ انقضا، حجم و وزن، قابلیت بازیافت ظروف و موارد دیگر می‌دهند. علاوه بر اجبار قانونی به تولیدکنندگان بابت استفاده از برچسب‌های مناسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی، مصرف کنندگان نیز به آنچه خریداری و مصرف می‌کنند بیشتر آگاه می‌شوند.

در ادامه چند نماد از برچسب‌ های لوازم آرایشی و دلیل استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آرایشی

به علاوه ما در مقاله‌ای، درباره سبک‌های مختلف مد صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

دوره پس از باز شدن (PAO)

این نماد به شما می‌گوید که بعد از باز کردن درب محصول، تا چه مدت قابل استفاده است. البته باید بگوییم که این نماد را با تاریخ انقضا اشتباه نگیرید. تاریخ انقضا، تاریخی است که محصول بعد از آن غیرقابل استفاده است؛ اما این نماد برای زمانی بین تاریخ تولید و تاریخ انقضا است که مصرف کننده، در حال استفاده از آن محصول است. این بازه زمانی روی نمادی به شکل یک ظرف در باز، که روی آن یک عدد و کلمه “M” به معنی ماه نشان داده می‌شود.

علامت e

از حرف کوچک “e” در اتحادیه اروپا، برای بیان مقدار خالص محصول در زمان پر کردن آن در بسته بندی استفاده می‌شود. محصولاتی که کمتر از ۵ گرم یا ۵ میلی لیتر هستند، بسته‌های یک بار مصرف و نمونه‌های رایگانی هستند که نیازی به داشتن این نشان ندارند.

قابل اشتعال

نماد “قابل اشتعال” هشداری برای دور نگه داشتن از شعله یا حرارت زیاد محصول است زیرا نشاندهنده قابل اشتعال بودن محصول است. محصولات آرایشی مانند اسپری مو، دئودورانت، لاک ناخن و پاک کننده ناخن به دلیل مواد خاص مانند الکل و گاز قابل اشتعال هستند.

مراجعه به بروشور

نماد اشاره دست به کتاب یعنی اطلاعات یا دستورالعمل‌هایی در بروشور یا جزوه وجود دارد که روی بسته‌بندی اصلی نمی‌شود درج کرد. این اطلاعات می‌تواند مواردی مانند مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل‌های استفاده یا هشدارها باشد. این نماد برای محصولات آرایشی و بهداشتی کوچک که فضای کافی روی ظرف ندارد مناسب است.

فلش‌های بازیافتی

“حلقه موبیوس” نشان می‌دهد که ظرف قابل بازیافت است. ظرف از مواد بازیافتی ساخته شده باشد، نماد داخل ظرف یک دایره جامد خواهد بود. به حالت مثلث داخل دایره باشد و درصدی داشته باشد، نشان می‌دهد که ظرف از درصدی از مواد بازیافتی ساخته شده است.

خرگوش جهشی

خرگوشی به نام رالف که مدتی بسیار وایرال می‌شد؛ این نماد برای حمایت از حیواناتی مانند رالف ساخته شده تا از جنایتی که در حق آن‌ها می‌شود جلوگیری کند. نماد خرگوش در حال جهش، یک لوگوی بین‌المللی است که نشان می‌دهد سازنده از هیچ آزمایش حیوانی برای ساخت این محصول استفاده نکرده است.

به یاد داشته باشید که محصول آرایشی هر چیزی که باشد، ضروری است که سازنده محصول آن را با دقت برچسب‌گذاری کند. نمادهای استفاده شده روی برچسب‌ های لوازم آرایشی به مصرف کننده کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره محصولی که برای مصرف خریداری می‌کنند مانند شیوه‌های بازیافت یا رفتار با حیوانات بدانند.

consolidatedlabel

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی